ANALYSIS OF EMPLOYEE BEHAVIOR IN IMPROVING CUSTOMER SERVICE AT BANK SYARIAH INDONESIA SENGKANG BRANCH
Keywords:
Islamic Economic Value, ImplementationAbstract
Bank Syariah Indonesia (BSI) Sengkang Branch is one of the developing Islamic Banks, so it continues to make efforts to increase customer confidence. One of the factors that can affect the increase in the number of customers is service. The data collection method in this study uses observation, interviews and the approach used in this research is the approach of sharia economics, Islamic economics and descriptive analysis. The results of the study found that the services provided by BSI Sengkang Branch to customers are very good. The obstacles experienced are the occurrence of ATM machine errors and the lack of waiting room and parking lot facilities. In terms of Islamic economics, the role of services provided by BSI Sengkang Branch is known that it is in accordance with the recommendations of Islamic law and the services carried out are always increasing.
Downloads
References
Afriani. (2020). Analisis Motivasi Kerja Karyawan Dalam Upaya Meningkatkan Produktivitas Kerja Karyawan Pada Bank Muamalat KCP Binjai [Skripsi, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara].
Al-Arief, M. N. R. (2012). Dasar-dasar pemasaran bank syariah. Alfabeta.
Antonio, M. S. (2011). Bank syariah dari teori dan praktek. Gema Insani Press.
Asmito. (2020). Strategi Peningkatan Kualitas Pelayanan dan Promosi Dalam Perspektif Islam Untuk Meningkatkan Minat Menabung Serta Loyalitas Nasabah Di Bank Muamalat Indonesia Kantor Cabang Pembantu Situbondo [Skripsi, Institut Agama Islam Negeri Jember].
Berry, J. N. (2021). Penerapan Pelayanan Dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah Di BMT Mitra Arta Pekanbaru [Skripsi, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau].
Faidatur, G. S. (2022). Peran Customer Service Dalam Mengatasi Keluhan Nasabah [Skripsi, Universitas Islam Negeri KH. Achmad Siddiq Jember].
Fitriani. (2013). Analisis Perilaku Perawat Dalam Upaya Meningkatkan Pelayanan Pasien [Skripsi, Universitas Semarang].
Ghofur, A. (2020). Pengantar ekonomi syariah (Cet. 3). Rajawali Pers.
Hak, N. (2011). Ekonomi Islam hukum bisnis syariah (Cet. 1). Teras.
Hidayatina. (2019). Tinjauan Ekonomi Syariah Terhadap Pelayanan Nasabah Bank Syariah Mandiri Cabang Lhokseumawe. Jurnal, 2(1).
Ismunandar, A. (2020). Analisis Strategi Kualitas Pelayanan Publik Pada Perusahaan Jasa. Jurnal Ekonomi Syariah, 9.
Jhon, F., & Putra, Y. E. (2013). Analisa Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah pada PT. Bank Mega Syariah Padang. Jurnal Akademi Keuangan dan Perbankan Padang.
Jonaedi, E., & Ibrahim, J. (2020). Metode penelitian hukum normatif dan empiris (Cet. 3). Kencana.
Judiman, & Mulyana, A. (t.t.). Kualitas Pelayanan Dalam Upaya Meningkatkan Kepuasan Nasabah Ppada PT. BPR Arthia Sere Kantor Cabang Kuningan.
Julian, N. I. R. (2019). Efektivitas Kerja Pegawai Dalam Upaya Peningkatan Kualitas Pelayanan Publik di Kantor Kecamatan Samarinda Seberang. Jurnal Ilmu Pemerintahan, 7.
Kusriyanto, B. (1993). Meningkatkan produktivitas karyawan. PT. Pustaka Binaman Pressindo..
Manan, A. (2012). Hukum ekonomi syariah. Kencana.
Maulana, T. (t.t.). Analisa Perilaku Kerja Karyawan di De Boliva Surabaya Town Square [Skripsi, Universitas Kristen Petra Surabaya].
Nurkubo, C., & Achmadi, A. (2007). Metode penelitian. Jakarta: Bumi Aksara.
Lupiyaodi, R., & Hamdani, A. (2008). Manajemen pemasaran jasa. Salemba Empat. Jakarta: Salemba.
Soemitra, A. (2009). Bank dan lembaga keuangan syariah. Jakarta: Kencana.
Wahab, W. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah Industri Perbankan Syariah di Kota Pekanbaru. Jurnal Kajian Ekonomi Islam, 2(1).
Zainuddin, A. (2008). Hukum ekonomi syariah. Jakarta: Sinar Grafika.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Ahmad Yamany, Zulhaeni Wahis, Ummul Wafiyah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.