URGENCY OF ENGLISH LANGUAGE STUDY TO SPREAD ISLAMIC EDUCATION FROM THE QURANIC PERSPECTIVE

Authors

  • M.N Jamalia Institut Agama Islam DDI Sidenreng Rappang
  • Makmur Makmur Sekolah Tinggi Agama Islam Poso

Keywords:

English, Islamic Education, Quranic Perspective, Urgency

Abstract

This study explores the urgency of learning English to spread Islamic education from the perspective of the Quran. In today’s globalized world, English is an international language, making it crucial for effective communication across borders. This research examines whether Islam encourages its followers to learn English to promote Islamic education on a global scale. Using a library research method, the study critically analyzes Quranic and Hadith references, highlighting the importance of effective communication, including using widely understood languages like English. The findings suggest that learning English is an essential tool for disseminating Islamic knowledge and values worldwide, emphasizing the need for Muslims to embrace this language to communicate effectively in various global sectors such as education, economy, and culture.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amalia, R. (2023). Kesulitan penguasaan kosakata bahasa Inggris pada siswa Sekolah Dasar. Karimah Tauhid, 2(1), 288-294.

Ameliya, R., Namo, R., Amira, U. A., Ramadhina, W., & Yusniah, Y. (2024). Pentingnya Kemampuan Menguasai Bahasa Inggris bagi Calon Pustakawan Indonesia dalam Meningkatkan dan Mempertahankan Profesi di Era Digital. El-Mujtama: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 4(1), 503-515.

Anugrah, A. N., Ananda, N. T., Ramadhan, M. R., & Fatmawati, F. (2023). Gangguan Berbahasa Tataran Fonologis pada Penderita Autisme Tokoh Hendra dalam Film My Idiot Brother. Sajak: Jurnal Penelitian dan Pengabdian Sastra, Bahasa, dan Pendidikan, 2(2), 212-216.

Assyakurrohim, D., Ikhram, D., Sirodj, R. A., & Afgani, M. W. (2023). Metode studi kasus dalam penelitian kualitatif. Jurnal Pendidikan Sains Dan Komputer, 3(01), 1-9.

Fransiska, F. W., Kusumastiti, W., Hutauruk, H., Ma'mun, A. H., Putri, D. M., & Ahmad, Z. (2023). Pengembangan Materi Pembelajaran Bahasa Inggris Yang Konstektual Untuk Situasi Darurat Kesehatan. Jurnal Review Pendidikan dan Pengajaran (JRPP), 6(4), 2039-2044.

Hananuraga, R. (2022). Peranan Pendidikan Bahasa Inggris Bagi Perkembangan Ilmu Lainnya. ENGGANG: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, Dan Budaya, 2(2), 273-286.

Kasman, K. (2023). Pengertian Pendidikan Islam Secara Istilah (Terminologi). Jurnal Pendais, 5(1).

Lubis, J. P., Fitri, N. Z. N., & Ridwan, S. C. (2024). Pentingnya Menguasai Bahasa Inggris dan Faktor Yang Mempengaruhi Kemampuan Berbahasa Inggris. Karimah Tauhid, 3(3), 3599-3605.

Mahendra, H., Roza, E., & Dewi, E. (2023). Konsep Pendidikan Islam Abuddin Nata. El-Darisa: Jurnal Pendidikan Islam, 2(1), 154-167.

Mutoharoh, S., Fatimah, S., & Faisal, F. (2023). Upaya Meningkatkan Kualitas Membaca Al-Qur’an Siswa Kelas Tiga SD Negeri Sitirejo dengan Metode Pembiasaan. JURNAL PAI: Jurnal Kajian Pendidikan Agama Islam, 2(1), 14-21.

Muhsyanur, M., Larisu, Z., Sanulita, H., Ertanti, D. W., & Widada, D. M. (2022). Indonesian netizens expressions potentially satire with the Covid-19 pandemic on social media Facebook. Linguistics and Culture Review, 6(1), 55–69. https://doi.org/10.21744/lingcure.v6n1.1942

Riani, D., Afrianto, Y., Hasnin, H. R., & Kurnia, A. D. (2023). Sosialisasi Dan Edukasi Pentingnya Belajar Bahasa Inggris Di Era Globalisasi Untuk Siswa Mts Fitra Mulia Di Desa Nambo. INTEGRITAS: Jurnal Pengabdian, 7(1), 100-110.

Romli, R., Abdurrahmansyah, A., & Idi, A. (2023). Pemikiran Pendidikan Islam Perspektif Jalaluddin. Jurnal PAI Raden Fa-tah, 5(1), 93-113.

Sari, M., & Asmendri, A. (2020). Penelitian kepustakaan (library research) dalam penelitian pendidikan IPA. Natural Science, 6(1), 41-53.

Sari, N. N. K., Maulida, Z. P., & Salmawati, A. (2024). Pentingnya Bahasa Inggris Pada Era Globalisasi. Karimah Tauhid, 3(3), 3685-3692.

Sibuea, P., Nursastri, N., Amanda, W. S., Azhari, A., & Pratama, M. A. (2024). Perkembangan Berbahasa Indonesia Di Kalangan Masyarakat Sekarang. Jurnal Motivasi Pendidikan dan Bahasa, 2(3), 01-07.

Siregar, R., Nuraida, N., Hutagaol, D., Kalsum, E. U., Hariani, F., & Ramadhan, A. (2023). Pentingnya penggunaan Bahasa Inggris dalam proses melamar pekerjaan. Jurnal Derma Pengabdian Dosen Perguruan Tinggi (Jurnal DEPUTI), 3(2), 191-197.

Syandri, G. (2023). Pembelajaran Bahasa Inggris Dalam Konteks English For Spesific Purpose (ESP) di Universitas Muhammadiyah Sumatera Barat. Inovasi Pendidikan, 10(1).

Tsani, M. J., & Sauri, S. (2024). Pendidikan Islam: Konsep, masalah, dan solusi. Educatio, 19(1), 184-199.

Ulumudin, I., Herdiyana, R., & Nurfatimah, N. S. (2023). Pentingnya Strategi Pembelajaran Vocabulary Bahasa Inggris Pada Anak Usia Dini. Banun: Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini, 1(2), 21-26.

Yulizar, I., & Aminah, S. (2022). Mengapa Bahasa Inggris Menjadi Mata Pelajaran Wajib Di Indonesia. Tarbiyah bil Qalam: Jurnal Pendidikan Agama dan Sains, 6(2), 25-38.

Downloads

Published

2024-10-24

How to Cite

Jamalia, M., & Makmur, M. (2024). URGENCY OF ENGLISH LANGUAGE STUDY TO SPREAD ISLAMIC EDUCATION FROM THE QURANIC PERSPECTIVE. JEEALL : Journal of English Education, Applied Linguistics and Literature , 1(2), 59–68. Retrieved from https://jurnallppm.iaiasadiyah.ac.id/index.php/jeeall/article/view/164

Issue

Section

Articles

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.